En un entorn de canvi constant i accelerat,
o estàs disposat a perdre’t o estàs perdut. Aprendre -enfrontar-se amb naturalitat i confiança a reptes desconeguts, sense por a no saber- és l’eina infal·lible per a adaptar, reaccionar, anticipar-se i mantenir-se competitiu.
Aprendre -i fer-ho ràpid- accelera la transformació de les organitzacions i la seva capacitat d’innovació. Per això, la cultura d’aprenentatge s’eleva a pilar empresarial estratègic. Però les persones no adquireixen mentalitat d’aprenentatge amb formació.
L’entrenen en equip, en projectes reals, en contextos de laboratori que fomentin l’autogestió i l’experimentació.
Per això, creem laboratoris d’aprenentatge radical per a inocular
en les corporacions una cultura d’emprenedoria i innovació. Un laboratori on el treball amb projectes reals sigui la base per a l’obtenció de noves habilitats, eines i formes de treball que puguin estendre’s per tota la companyia. Provocant així, una capacitat real per a innovar i *intraemprender en equip.
L’objectiu del Radical Learning Lab (RLL) és impulsar projectes d’innovació que impactin en el creixement de les empreses. Crear i estendre una cultura d’aprenentatge que converteixi la innovació en una nova manera de treballar dels equips.
Un Radical Learning Lab (RLL) és un espai de connexió entre els reptes estratègics de l’organització i el talent necessari per a resoldre’ls.
Tot amb un doble objectiu: Obtenir solucions implementades; i Formar i transformar equips i formes de treball mitjançant una estratègia d’aprenentatge. Això es concreta en 5 elements que conformen el *RLL:
01/ Model de govern del *RLL. Fòrums propis de gestió i direcció del *RLL que garanteixin l’orientació dels reptes i la viabilitat de les solucions.
02/ Àrees d’Oportunitat. Focus estratègics per a l’organització d’on poden extreure’s reptes concrets que proposar als equips de treball.
03/ Comunitat i Equips emprenedors. Una comunitat de talent intern, complementada amb *LEINNERS, als quals s’assignen els reptes a resoldre.
04/ Procés de treball i aprenentatge. Un procés detallat perquè els equips puguin resoldre els reptes proposats i reflexionin sobre els aprenentatges adquirits en el camí.
05/ Espais de propagació. Fòrums de trobada amb la resta de l’organització per a promoure la cultura d’aprenentatge mitjançant la socialització dels diferents projectes i els seus resultats.