Per Montse Gisbert, Talent Scouter & Communication Manager BCN
Aquesta setmana, el Demo Day ha reunit a les i els LEINNers de 4t curs de Madrid, Barcelona i Màlaga en dues jornades (Madrid i Barcelona) en les quals han presentat els seus projectes emprenedors i intraemprenedors.
Aquest esdeveniment és una de les fites més rellevants del seu recorregut en el grau oficial universitari LEINN (Lideratge Emprenedor i Innovació) de TeamLabs i Mondragon Unibertsitatea.Un any més, el Demo Day s’ha consolidat com un espai on l’aprenentatge es tradueix en acció, connectant talent jove amb reptes reals del mercat i de l’entorn empresarial.

Startups nascudes per créixer: els projectes del programa SUP
Al Programa d’Acceleració de Startups (SUP), les i els LEINNers experimenten de primera mà el que significa portar una startup al següent nivell. A través d’un procés intensiu d’acceleració, treballen en la validació de la proposta de valor, la definició de models de negoci escalables i la construcció d’estratègies orientades a inversió i aliances clau.
En aquesta edició s’han presentat 20 startups de sectors tan diversos com l’entreteniment, la tecnologia, la gastronomia, la moda, el màrqueting, la sostenibilitat o l’educació:
Alboroto: Esdeveniments immersius de música electrònica amb estètica tropical, dinàmiques interactives i compromís ambiental. Cultura nocturna amb propòsit.
Brandy Be: Mercats de moda exclusius que connecten marques seleccionades amb públic premium, dinamitzant el comerç local amb estil i visibilitat.
ZAP STUDIOS: Productora audiovisual publicitària àgil, amb processos col·laboratius i lliuraments ràpids que integren metodologies Lean des de l’onboarding fins al feedback.
6 Grados: Formació pràctica i vivencial en comunicació i habilitats socials per liderar, connectar i expressar-se amb autenticitat i seguretat.
FunnelForce: Sistema automatitzat amb IA per captar i filtrar clients potencials, estalviant temps comercial i garantint resultats o la devolució dels diners.
Opal Properties: Gestió integral de lloguer turístic per a inversors. Transformen propietats en ingressos passius i experiències úniques a Airbnb i Booking.
Dale Color: Estudi creatiu que transforma espais en experiències visuals amb identitat, combinant art urbà, storytelling i màrqueting no convencional amb impacte real.
Stratta: Agència de contingut viral a les xarxes socials que cobra només si compleix objectius. Metodologia pròpia, servei complet i focus en resultats reals.
MVP’s: Esdeveniments de bàsquet 3×3 convertits en experiències completes, amb xous, activitats i influencers per transformar l’esport en espectacle.
Cleansy: Solucions sostenibles de neteja adaptades a contextos de manca hídrica. Innovació eficient davant de la crisi de l’aigua a Catalunya.
LA GULA: Foodtruck d’hamburgueses gourmet i càtering per a esdeveniments, amb focus en experiències sense complicacions i activacions de marca en col·laboració amb el sector food.
Jewels & Wine: Tallers presencials per crear joies mentre gaudeixes de vi il·limitat. Una experiència social, creativa i memorable amb un potencial fort d’escalabilitat.
Nebulosa: Promotora musical d’esdeveniments underground a Madrid, que impulsa artistes emergents i connecta joves amb un estil poc habitual al circuit comercial.
MYCOOP: Formació pràctica en emprenedoria per a joves de zones rurals a Costa Rica, amb beques, mentories i experiències que transformen vides des de l’arrel.
Sultana Leather: Bosses artesanals de disseny únic i atemporal, fabricades amb mim i sota els valors del slow fashion, sostenibilitat i identitat. Més que moda, inspiració.
Seventeen G’s: Streetwear limited edition que fusiona moda i joieria per a persones que rebutgen ser comuns. Peces úniques per destacar, expressar-se i guanyar confiança.
SpinsterPool: Plataforma de descàrregues per a DJs amb remixes i mashups urbans. Catàleg curat, subscripció flexible i comunitat que connecta DJ amb productors.
FluIA: Agència d’automatització de processos repetitius a empreses mitjançant IA personalitzada, alliberant temps de l’equip i millorant eficiència en atenció i gestió interna.
Waw Café: Cafès creatius, saborosos i visuals en un local instagramejable on sempre hi ha alguna cosa nova a tastar. Fàcil, ràpid i pensat per a joves que viuen a les xarxes.
Arkcutt: Serveis de tall làser, impressió 3D i fabricació digital per a estudiants. Ara desenvolupen una solució per optimitzar la gestió de comandes i escalar-ne el model.
Sens dubte, 20 startups que reflecteixen no sols diversitat sectorial, sinó que “son el resultat d’un procés intens d’aprenentatge pràctic, en què les i els LEINNers han treballat amb focus al mercat, prenent decisions reals i enfrontant-se a la incertesa pròpia de qualsevol iniciativa emprenedora”, ha assenyalat Néstor Santana, Director del Programa d’Incubació.


Innovació aplicada a reptes reals: el programa COP
D’altra banda, al Programa d’Intraemprenedoria (COP), les i els LEINNers s’han submergit en desafiaments reals plantejats per empreses i organitzacions que busquen transformar els seus models de negoci, la seva cultura organitzativa o la seva relació amb clients i comunitats.
Aquest curs s’ha col·laborat amb 10 organitzacions, abordant reptes vinculats a sostenibilitat, digitalització, experiència de client, nous models de negoci i innovació corporativa:
Grupo Anaya: El repte plantejat per Grupo Anaya s’ha centrat a explorar com activar els seus actius de negoci i comercials per connectar amb startups i inversors del sector EduTech i com crear models de negoci més enllà de l’edició tradicional.
VISA: Visa ha proposat imaginar i dissenyar nous models de relació amb els seus grans clients (bancs i comerços) aprofitant els patrocinis globals, regionals i locals que impulsa la marca.
Setga: Ha plantejat el desafiament de convertir el departament d’innovació en un epicentre cultural dins l’organització que activi la creativitat, la col·laboració i l’evolució constant.
FILMMAKERS MONKEYS: En aquest cas, el repte ha consistit a dissenyar un sistema o una estratègia que faci viable la producció i distribució de documentals centrats en comunitats vulnerables.
Social Nest: Ha presentat el desafiament basat en definir una proposta de valor viable i diferencial per a un nou “mòdul” de Crèdits de Biodiversitat.
Tous: Ha proposat el repte de crear una experiència única al voltant d’un joier compartit dins d’un context d’economia col·laborativa i de les comunitats connectades.
INMESA: El repte d’Inmesa s’ha centrat a repensar el futur d’una empresa industrial amb dècades d’experiència al sector de l’automoció, explorant vies de diversificació cap a sectors emergents, alineats amb la capacitat tècnica i amb oportunitats d’impacte.
21gramos | Igluu: El desafiament ha consistit a determinar com establir relacions sòlides i transformadores amb microinfluencers del lifestyle conscient, buscant augmentar l’abast d’Igluu, reforçar la comunitat digital i generar valor compartit al voltant de sostenibilitat i cultura.
Danone: Ha plantejat el repte de redissenyar la manera d’oferir iogurt al canal HORECA, adaptant-se a noves exigències de sostenibilitat, rendibilitat i conveniència per evitar la pèrdua de quota i aportar valor afegit al client final.
Fundación Pegasus | Indiferente: La Fundació Pegasus ha proposat el desafiament de crear un model replicable de diversitat i inclusió dins de les empreses, sense dependre de col·lectius concrets ni de discriminació positiva, per demostrar que per ser diferent no cal pertànyer a un col·lectiu necessàriament.
A través d’aquestes col·laboracions, les i els LEINNers han demostrat la seva capacitat per treballar en entorns d’alta incertesa, generar propostes viables i aportar una mirada fresca i estratègica a organitzacions consolidades.
Jurats amb gran experiència i visió de l’ecosistema empresarial
Les presentacions del Demo Day han tingut jurats formats per professionals de referència en l’àmbit empresarial, inversor, educatiu i creatiu, que han aportat feedback clau per a l’evolució dels projectes.
A Barcelona, hi han participat:
- Adrian Escabias – Investment Managing Partner a Aticco Lab
- Pedro Murga – Gerent de l’Associació d’Empreses Eix Besòs
- Mariona González – Directora de TeamLabs/ Barcelona
- Elisabet Juárez – Responsable de Sectors Estratègics de Barcelona Activa
- Anna Majó – Directora de Sectors Estratègics i Innovació a Barcelona Activa
- Jose Antonio Muñoz – Coach Executiu i fundador de FLUICIDAD
- Oscar Soriano – Fundador i CEO de Play the Game Agency

A Madrid, el jurat ha estat format per:
- Rafael Vara, CEO i cofundador de Lukkap
- Jaime García Crespo, President a Humanitas Educación, inversor i consultor
- Blanca Ferrero, Directora de producte a Adyen
- Maica Gil, fundadora de l’Associació Heroikka i San Francisco International Women Entrepreneurs Forum
- Iván Carrillo, EverLEINNer i Cap de Projectes IT a GrupoRuiz
- Pina de Paz, Directora de TeamLabs/ Madrid

El tancament d’una etapa, l’inici de moltes més
El Demo Day marca el tancament d’una etapa clau per a les i els LEINNers de 4t curs, però també l’inici de noves oportunitats: accés a inversió, aliances estratègiques, validació de mercat i aprenentatge continu. En paraules de Luis García, coordinador per a Barcelona del Programa d’Incubació i Acceleració, ‘’aquest esdeveniment posa de manifest el valor del model LEINN: aprendre emprenent, enfrontar-se a reptes reals i generar impacte des del primer dia, subratllant així l’essència d’un enfocament educatiu que connecta talent, acció i transformació real”.
Notícies relacionades:
Business as Unusual: així és el COP de LEINN
Així és el Programa d’Acceleració de Startups (SUP) de 4t de LEINN
LEINNers de 4t presenten els seus projectes emprenedors i intraemprenedors al Demo Day









