A partir d’aquest curs 25/26 els centres educatius que se sumin a Tiimi_, el servei de desenvolupament del talent creat pel laboratori d’aprenentatge radical TeamLabs al costat del Grupo Anaya, podran treballar tres nous reptes sobre diversitat cultural, cura i benestar dels docents i participació de les famílies. Els dos primers començaran en la convocatòria d’octubre i, el tercer, de famílies, en la convocatòria de gener.
Els nous reptes aborden qüestions de vital importància per a l’educació:
Repte: Com impulsar en el centre un ambient que afavoreixi la la autocura i la cura de l’altre
El 65% dels docents va considerar el seu treball de l’últim any escolar bastant o molt estressant, i un 40% va tenir sentiments negatius (ansietat, depressió, desesperança) amb freqüència, segons el Baròmetre internacional de la salut i del benestar del personal de l’educació I-BEST 2023.
Sabem l’important que és sostenir un clima de benestar a l’escola, donat l’impacte que això tindrà en la qualitat educativa. Si s’afavoreix un bon ambient en el col·legi, això impacta a la sala de professors, a l’aula, en els alumnes i en les reunions amb les famílies.
Repte: Com incorporar la interculturalitat de la comunitat educativa com un valor de desenvolupament personal i comunitari
La proporció d’alumnat d’origen estranger a les aules espanyoles és ja del 12%, segons els ‘Datos Avance 2023-2024’, en un augment incessant (el 2001 era només del 3%). No podem ignorar la transformació social que s’està donant a les nostres escoles.
En aquest repte tractarem la diversitat cultural de les escoles en positiu, veient-la com una oportunitat per a enriquir les relacions entre docents, famílies i estudiants. Partirem d’un procés de presa de consciència de com cadascun es relaciona amb aquesta diversitat a l’aula i en el centre. I explorarem com podem créixer com a comunitat educativa, gràcies a aquesta riquesa social i cultural.
Repte: Com generar una major participació de les famílies com a aliades en els centres
Tradicionalment, les famílies han tingut un paper delimitat a l’escola, en relació amb l’educació dels seus fills en el centre. No obstant això, recents tendències en educació proposen millorar i ampliar la participació de les famílies, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge i el benestar. En aquest repte ens aproparem a aquesta peça fonamental de l’educació, pensant com considerar les famílies com a aliades, com un agent clau en el procés.
Aquests tres reptes se sumen als cinc ja existents sobre com incorporar a un nou docent en l’equip, com prendre millors decisions gràcies a les dades, com alinear la comunicació interna i estratègia de centre, com treballar millor amb objectius compartits i com mantenir converses difícils.
En aquesta proposta innovadora d’aprenentatge, allunyada de la formació tradicional i pròxima a la d’un laboratori d’aprenentatge, els equips trien els reptes reals que més s’ajusten a les seves necessitats per a treballar-los amb professionals d’altres centres durant 8 setmanes (*60h) en un format en línia, guiat per persones mentores i facilitadores.
Si vols saber més sobre la metodologia que se segueix a Tiimi_ et recomanem veure aquest vídeo:
El programa té tres convocatòries anuals, a l’octubre, gener i març, per la qual cosa els centres interessats a participar poden sol·licitar la informació i la bonificació de FUNDAE a través de la web tiimi.es.
Noticias relacionadas:
Más de cien docentes comienzan la aventura Tiimi_
Grupo Anaya y TeamLabs firman un convenio para promover el desarrollo profesional de los docentes









